- 6452
- ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۰۴:۴۶
- 666 بازدید
افزایش فروش اینترنتی : فروشگاه های اینترنتی مانند شهرهایی پر از خانه هستند که در هر خانه یک محصول وجود دارد. این شهرها دارای خیابان های اصلی و کوچه هایی هستند که دسترسی به هر خانه را فراهم می کنند. مشتری ها یکی یکی وارد این شهرها می شوند و به گشت و گذار در آن ها می پردازند. در این شرایط هر مشتری که از گردش در این شهرهای اینترنتی بیشتر لذت ببرد بیشتر به[…]
افزایش فروش اینترنتی : فروشگاه های اینترنتی مانند شهرهایی پر از خانه هستند که در هر خانه یک محصول وجود دارد. این شهرها دارای خیابان های اصلی و کوچه هایی هستند که دسترسی به هر خانه را فراهم می کنند.
مشتری ها یکی یکی وارد این شهرها می شوند و به گشت و گذار در آن ها می پردازند. در این شرایط هر مشتری که از گردش در این شهرهای اینترنتی بیشتر لذت ببرد بیشتر به آن شهر سفر خواهد کرد و هنگام بازگشت سوغاتی بیشتری خواهد خرید.
این شهرها دارای خیابان ها و کوچه هایی هستند که مشتری ها را به خانه ها و محصولات مختلف راهنمایی می کنند. خیابان ها را می توان دسته های محصول و کوچه ها را لینک های محصول دانست. مشتری ها با در دست داشتن نشانی , خیابان ها و کوچه ها را می گردند تا خانه ی مورد نظر خود را پیدا کنند. خانه ای که در آن یک محصول جذاب وجود دارد.
در بیشتر مواقع مشتری ها با دنبال کردن نشانی به خانه ی مورد نظر خود و محصول موجود در آن دست می یابند اما گاهی اوقات مشتری با رسیدن به خانه , با تعداد زیادی از محصولات مواجه می شود. تا پیش از رسیدن به خانه , مشتری با خود می اندیشید که در این خانه محصول “الف” زندگی می کند اما پس از باز کردن در خانه و وارد شدن به آن می فهمد که اینجا خوابگاه محصولات مختلف است و او باید بین این محصولات بگردد تا محصول مورد نظر خود را پیدا کند.
جستجو در میان محصولات موجود در این خانه باعث می شود که مشتری با ویژگی های جذاب چند محصول دیگر نیز آشنا و فکر او درگیر این ویژگی ها نیز بشود. سرانجام پس از کمی کاوش , محصول مورد نظر مشتری در آن خانه پیدا می شود اما آن محصول دیگر جاذبه و دلپذیری گذشته را ندارد.
آشنایی با سایر محصولات باعث شده که مشتری قصه ی ما هوایی شود و محصولی که دنبالش بود دیگر چنگی به دلش نزند. ای کاش شهردار این شهر اینترنتی , چند محصول را در یک خانه نمی گذاشت تا حواس مشتری پرت نشود و همان یک محصول را بخرد و با خود ببرد. حالا دیگر کار از کار گذشته است. مشتری بین انتخاب چند محصول مردد مانده و به زودی شهر اینترنتی قصه ی ما را با دست خالی ترک خواهد کرد.
نتیجه ی اخلاقی :
هر صفحه متعلق به یک محصول است. اگر می خواهید فروش اینترنتی خود را افزایش دهید هیچگاه چند محصول متفاوت را در یک صفحه معرفی نکنید. حتی محصولات مشابه را نیز نباید در یک صفحه معرفی کنید.
با افزایش تعداد محصولات در یک صفحه , مشتری مجبور می شود حجم زیادی از اطلاعات را پردازش کند تا از بین این محصولات تنها یکی را انتخاب کند. اما همانطور که می دانید مشتری های این دوره و زمانه حوصله ی پردازش اطلاعات زیاد را ندارند و زود خسته می شوند.
بسیاری از فروشگاه های اینترنتی این اشتباه را مرتکب می شوند و پس از معرفی مثلا یک گوشی چند گوشی دیگر را نیز زیر همان صفحه برای معرفی قرار می دهند. درست است که این محصولات شبیه هم هستند اما با هم یکسان نیستند و تفاوت های زیادی بین دو گوشی نسبتا مشابه وجود دارد. این ویژگی های متفاوت , ذهن مشتری را درگیر و تصمیم گیری را برای او سخت خواهد کرد.
اگر می خواهید به مشتریانتان محصولات دیگر را نیز معرفی کنید بهتر است چیزی مثل یک لیست بازشو طراحی کنید تا مشتریان هر وقت که خواستند با کلیک روی آن به سایر محصولات دسترسی داشته باشند. برای افزایش فروش اینترنتی این جمله را همیشه به یاد داشته باشید : هزینه ی پردازش اطلاعات را برای مشتری کاهش دهید.
با فراهم کردن محیطی که مشتری در آن به راحتی می تواند تمرکز کند و ویژگی های محصول را بخواند و سپس از نظرات سایر کاربران استفاده و در صورت نیاز محصول را با سایر محصولات مقایسه کند , فرآیند پردازش اطلاعات به آرامی و راحتی صورت می پذیرد و تصمیم گیری جهت خرید آسان می شود. افزایش فروش اینترنتی
+ کلیک نمایید و عضو تلگرام جذاب ترین ها شوید