- 6457
- ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۰۵:۳۱
- 604 بازدید
در اینترنت چه کالاهایی بفروشیم : یکی از پرسش هایی که ذهن اینگونه افراد را مشغول می کند این است که کدام کالاها برای فروش در اینترنت مناسب است در این مطلب کوتاه توصیه هایی در این مورد مطرح می کنیم. فروش اینترنتی کالاهای استاندارد آسانتر است : مشتری برای خرید برخی از کالاها نیاز به دیدن و لمس کردن ندارد بلکه با در اختیار داشتن اطلاعات کافی می تواند برای خرید تصمیم بگیرد. این نوع[…]
در اینترنت چه کالاهایی بفروشیم : یکی از پرسش هایی که ذهن اینگونه افراد را مشغول می کند این است که کدام کالاها برای فروش در اینترنت مناسب است در این مطلب کوتاه توصیه هایی در این مورد مطرح می کنیم.
فروش اینترنتی کالاهای استاندارد آسانتر است :
مشتری برای خرید برخی از کالاها نیاز به دیدن و لمس کردن ندارد بلکه با در اختیار داشتن اطلاعات کافی می تواند برای خرید تصمیم بگیرد. این نوع کالاها معمولا از استانداردهای مشخصی برخوردار هستند و هم در بازارهای فیزیکی و هم در بازار اینترنتی به یک شکل عرضه می شوند.
کتاب , لوازم التحریر , مسواک , شطرنج و تخته نرد و … نمونه ای از کالاها با استانداردهای مشخص هستند که در همه ی کشورهای جهان رعایت می شوند باکوک بنابراین کاربران فروشگاه های اینترنتی نیاز به بررسی و آزمون این نوع کالاها ندارند و می توانند بر اساس اطلاعات ارائه شده برای خرید تصمیم بگیرند.
فروش کالاهای گرانقیمت , سخت اما پرسود است :
برخی از سایت ها به فروش کالاهای گرانقیمتی مانند جواهرات یا فرش های نفیس اشتغال دارند. این نوع کسب و کارها باید توان زیادی صرف ایجاد حس اعتماد در مشتری کنند و اصالت و کیفیت کالاهای خود را تضمین نمایند. قرار دادن عکس های گوناگون از محصول , ارائه ی توضیحات کامل , داشتن نماد اعتماد الکترونیک , دریافت پول پس از تحویل کالا و …. برخی از راه های معمول ایجاد اعتماد هستند .
اما باید توجه داشت که به رغم انجام همه ی این کارها باز هم ممکن است بیشتر مشتریان به سایت اعتماد کامل نکنند. البته این بدین معنی نیست که این نوع کسب و کارهای اینترنتی درآمد چندانی ندارند بلکه به دلیل فروش کالاهای گرانقیمت , این کسب و کارها با فروش تعداد کمی از محصولات نیز می توانند به درآمد مناسبی برسند.
فروش کالای دست دوم , شایدها و بایدها :
برخی از فروشگاه های اینترنتی اقدام به فروش کالاهای دست دوم می کنند. این نوع کالاها به دلیل قیمت پایین تر مشتریان بیشتری دارد اما مشتریان همیشه در ذهن خود دارای ابهامات و سوالاتی هستند که صاحب کسب و کار باید آن ها را برطرف کند.باکوک. مثلا فروش مانیتور دست دوم را درنظر بگیرید.
یکی از ابهاماتی که در مورد این کالا وجود دارد این است که این مانیتور پس از خرید چه مدت کار خواهد کرد؟ آیا مانیتور سالم و بی عیب و نقص است؟ و… مدیر کسب و کار اینترنتی می تواند با ارائه ی اطلاعاتی در مورد میزان کارکرد مانیتور , عمر مفید آن , وضعیت قطعات و … این ابهامات را برطرف و بازار فروش اینترنتی کالاهای دست دوم را در اختیار بگیرد.
بقالی اینترنتی راه نیاندازید :
برخی از کسب و کارهای کوچک در فروشگاه اینترنتی خود همه چیز عرضه می کنند. این نوع کسب و کارها به دلیل محدودیت منابع , عمدتا به عرضه ی کالاهای بی کیفیت و یا کالاهای با قیمت بالاتر از حد معمول می پردازند. نکته ی دیگر اینکه این نوع کسب و کارها عمدتا توان ارائه ی خدمات شایسته به مشتریان را ندارند و همین مسئله بر مشکلاتشان می افزاید.
بنابراین بهتر است کسب و کارهای کوچک به عرضه ی چند قلم کالای خاص با شرایط مناسب اقدام کنند تا با گذشت زمان در عرضه ی همان محصولات متبحر و شناخته شوند.
+ کلیک نمایید و عضو تلگرام جذاب ترین ها شوید