جدیدترین مطالب امروز

روش ها و فواید مراقبه و ریلکسیشن

مجموعه: برای زندگی بهتر, روانشناسی, مجله پزشکی, مراقبه و مدیتیشن تعداد بازدید: 666
روش ها و فواید مراقبه و ریلکسیشن

meditation

مراقبه کردن بدین معنی است که برای خود ایجاد آرامش کنید در لحظاتی که از آن شاکر هستید و به آن توجه دقیق می کنید، لحظاتی که در آن تجربۀ زندگی کردن را حس می کنید، لحظاتی که آرامش و آگاهی عمیق را حس می کنید و لذت می برید لحظاتی که از آنها شاداب سرزنده و فعال بیرون می آیید مراقبه روش ارتباط صمیمانه با روح است.

روش ها و فواید مراقبه و ریلکسیشن

همگی ما مراقبه کردن را به طور غریزی بلدیم اگر شما تا به حال غرق تماشای یک رودخانۀ روان رقص آتش و یا درخشیدن ستارگان شده اید  لحظات مراقبه ای را تجربه کرده اید. می توانید آن لحظات را هر لحظه و هر جا به وجود بیاورید. اگر در منزل خود جای مورد علاقه ای را دارید که می توانید در آنجا مراقبه کنید، بسیار عالی است.

شما حتی می توانید پشت میز کار یا روی صندلی پارک و یا حتی هنگام دراز کشیدن روی چمن مراقبه کنید این به شما بستگی دارد که چقدر علاقه دارید تجربۀ مراقبۀ خود را با آب و تاب تر برگزار کنید.

مراقبۀ روزانه بسیار ساده است کافی است که بین ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در دو مرحلۀ صبح و عصر به آن وقت اختصاص دهید واگر اختصاص دادن این زمان برای شما مقدور نمی باشد اختصاص چند دقیقه در لحظات مختلف روز هم کافی است.

مراقبه

یک تفکر رضایت بخش و آرام برای تمرکز خود انتخاب کنید و یا حتی صداهایی مانند نفس کشیدن خود و یا حتی یک تصویر مانند رسیدن موج ها به ساحل را انتخاب کنید و آن را مبدأ خود قرار دهید و به آرامی توجه خود را روی آن متمرکز کنید اگر ذهن شما به جای دیگر معطوف شد به آرامی آن را بازگردانید.

ذهن ما به راحتی جذب مسایل دیگر می شود و این امر غیر عادی نیست به مرور زمان و با تمرین این اتفاق کمتر رخ می دهد پس سخت نگیرید و ادامه دهید.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “روش ها و فواید مراقبه و ریلکسیشن”

قالب تفریحی